Bakan Gürlek'ten açıklama geldi
Adalet Bakanı Akın Gürlek, adalet teşkilatı bünyesinde 2026 yılı içinde toplam 15 bin sözleşmeli personel alımı yapılacağını açıkladı
Adalet Bakanlığı, merkez ve taşra teşkilatlarında görevlendirilmek üzere büyük personel alımına hazırlanıyor. Adalet Bakanı Akın Gürlek’in yaptığı açıklamaya göre, 2026 yılı içerisinde toplam 15 bin sözleşmeli personel istihdam edilecek.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın duyurduğu personel alımı kapsamında adalet teşkilatının insan kaynağının güçlendirilmesi hedefleniyor. Bakan Gürlek, alım sürecinin yıl içerisinde tamamlanacağını belirtti.
Yapılacak alımlarda en fazla kadro zabıt kâtibi ve infaz koruma memuru branşlarında olacak. Buna göre;
5 bin 259 zabıt kâtibi
4 bin 508 infaz ve koruma memuru
1.300 destek personeli
1.041 mübaşir
900 icra kâtibi
524 koruma ve güvenlik görevlisi
410 psikolog
322 teknisyen
316 büro personeli
286 hemşire
90 sosyal çalışmacı
olmak üzere toplam 44 farklı unvanda personel alımı gerçekleştirilecek.
Bakan Gürlek, açıklamasında personel alımının Adalet Teşkilatı ve Yargı Camiası için hayırlı olmasını dileyerek desteklerinden dolayı Cumhurbaşkanı Erdoğan’a teşekkür etti.